Så här står det:
Hej!
Åtkomst till ditt konto är begränsat eftersom vi har märkt att du har betalat din faktura tva ganger på samma gång, och det är på grund av ett tekniskt fel.
När du bekräftar informationen på kortet, kommer vi att återbetala till ditt konto.
Åtkomst till ditt konto är begränsat eftersom vi har märkt att du har betalat din faktura tva ganger på samma gång, och det är på grund av ett tekniskt fel.
När du bekräftar informationen på kortet, kommer vi att återbetala till ditt konto.
Detaljer :
Beställningsnummer : xxxxxxxxxxxxx
Mobile operator: Telia
Betalas av : Kreditkort
Status : Väntar på återbetalning
Återbetala process:
1 -ladda ner det bifogade dokumentet och öppna den i ett webbläsarfönster.
2 -öppnad kommer du bli ombedd att följa en uppsättning instruktioner.
Tack för ditt förtroende,
Vi ses snart på www.telia.se
Detta mail har skickats automatiskt. Snälla, inte svara, skulle din förfrågan inte verkställas.
Telia se @ 2013
Beställningsnummer : xxxxxxxxxxxxx
Mobile operator: Telia
Betalas av : Kreditkort
Status : Väntar på återbetalning
Återbetala process:
1 -ladda ner det bifogade dokumentet och öppna den i ett webbläsarfönster.
2 -öppnad kommer du bli ombedd att följa en uppsättning instruktioner.
Tack för ditt förtroende,
Vi ses snart på www.telia.se
Detta mail har skickats automatiskt. Snälla, inte svara, skulle din förfrågan inte verkställas.
Telia se @ 2013
Tacka 17 för att de inte vill att man ska svara!
Det där känns igen. Två liknande Teliabrev har även jag fått och Telia själva vill gärna ha en anmälan om de här breven som förstås är lurendrejeri. De har tydligen ändrat en aning på utformandet men i övrigt så ....suck och stön, man blir så trött på skräppost av det här slaget.
SvaraRaderaTur att de gör bort sig med googleöversättningar
Karin
Karin,
RaderaJa, man blir så trött!
Jag undrade just om jag skulle rapportera det till någon, eller bara slänga eländet.
Jag får kanske skicka iväg det till Telia.
Margaretha
Det som är mest bedrövande är att det finns många som går på det.
SvaraRaderaRenée,
RaderaJa, det är sorgligt. Man kan ju tycka att det talats så mycket om bedrägerier att folk skulle vara på sin vakt.
Margaretha
Första gången jag fick ett sånt brev hade jag faktiskt betalat telefonräkningen dubbelt!
SvaraRaderaNär luredrejeribrevet dök upp hade jag den andra räkningen (som var en Tele2-räkning) i färskt minne, så jag gick inte på det. Annars vete 17, för det var ganska välformulerat. Men jag hade nog åtminstone ringt Telia och kollat.
Karin,
RaderaJa, och att man betalat sin räkning två gånger är ju troligare än att det skulle regna millioner över en.
Margaretha
Går det så går det....
SvaraRaderaOlgakatt,
RaderaJa, det är ju ett tankesätt man kan till'mpa på det mesta härr i livet.
Margaretha