Visar inlägg med etikett rödlönn. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett rödlönn. Visa alla inlägg

onsdag 16 april 2014

Nu blommar det!

 En svartvinbärskvist, en alkvist, en kvist skogslönn och en kvist från en rödlönn — där har ni hela vårt påskris. Det är måhända inte så traditionellt, vilket förmodligen beror på att jag kom att tänka på att min kvistiga bukett kunde få bli påskris, först sedan jag satt det i vasen.
Ser ni de röda blommorna? Det är rödlönnen som redan blommar — det är nog ett par veckor tidigare än vanligt.

tisdag 4 maj 2010

Sett i dag

Rödlönnen som blommar en vecka före den inhemska.

onsdag 29 april 2009

Acer rubrum och acer datoris

0
Mina rödlönnar blommar så vacker nu – och helt utslagen blir jag av att lära mig Vista i min nya dator som helt passande heter Acer. Fast det uttalas nog inte på samma sätt.

Mina bilder gick att rädda från den havererade datorn – för ögonblicket det enda jag känner mig tacksam över.

Teknikens värd är fantastisk – så länge jag inte behöver förstå den. Jag nyttjat gärna dator, bil och medicinsk utrustning men jag har ingen som helst ambition att förstå hur det fungerar. Nyss var det pumpen som skulle på service. Då får jag en utbytes-pump att nyttja under tiden; det tog mig många koppar te och en del ord som jag inte visste att jag kunde inte jag lyckades programmera låneapparaten så att jag kunde använda den. Och när jag äntligen kommer iväg till apoteket för att lämna in min pump så har de lunchstängt. Här på är vischan håller de olika inrättningarna sig med olika lunchtider.

Hur många kannor te och hur många nya ord jag kommer att förbruka innan jag blir vän med Vista vågar jag inte ens spekulera om.

Blir det mycket tyst här så har jag inte rullat ihop bastmattan – bara krupit under den i hopp om att livet, tekniken och hälsan ska reparera sig själv.