En svartvinbärskvist, en alkvist, en kvist skogslönn och en kvist från en rödlönn — där har ni hela vårt påskris. Det är måhända inte så traditionellt, vilket förmodligen beror på att jag kom att tänka på att min kvistiga bukett kunde få bli påskris, först sedan jag satt det i vasen.
Ser ni de röda blommorna? Det är rödlönnen som redan blommar — det är nog ett par veckor tidigare än vanligt.