Visar inlägg med etikett thomas-kim. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett thomas-kim. Visa alla inlägg

torsdag 9 juli 2020

Det är inte bara min hjärna

som är dimmig — jag hävdar att även blogger drabbats.

697 Cloudy-brained computer, 2008
Urs Thomas-Kim

Så bloggar jag, liksom många andra, misstänker jag, vidare trots nya blogger — inte för att jag valt det, men därför att det är det enda valet om jag inte vill prova på något annat än blogger, vilket jag är för lat för.
Det mesta är sig likt, men problemen hopar sig om jag vill gå in och ändra något, eller bara skriva färdigt ett påbörjat inlägg. Det slutar ofta med att jag kopierar vad jag redan skrivit och klistrar in det och börjar om på en ny sida.



 Om det är jag eller blogger som är oresonlig, har jag inte lyckats lista ut, men besvärligt är det. När den här skylten dyker upp
kan jag varken kan spara eller gå vidare. 

Blogging

Don't know if I have no shame
Blogging about who to blame
Tongue in cheek, it’s all the same
Blogging is a losing game

Fond memories now erased
Yet no one has been amazed
As there is nothing new planned
My Brain could sure use a hand

Old posts that cannot be found
Please help and look all around
Got to get a helping hand
Blogging is a futile stand

Not going to lose my mind
Blogging I’m sure that you’ll find
Sometimes, can be so unkind
By those who remain unsigned

Just ignore the silly sods
Watch them praying to their gods
Now you know I have no shame
Blogging is a funny game. 
                        Gordon David

måndag 28 maj 2018

Vad händer på blogger?

698 Sunny joyful computer, 2013
Urs Thomas-Kim 

Upptäckte i går att jag inte får meddelande om alla kommentarer.
Hör av ett par vänner att blogger vägrar att låta dem kommentera.
I dag informerar blogger mig om att "dina OpenID-inställningar kan ha ändrats
Har dessa tre upptäckter med varandra att göra?

När jag ändå var inne och kollade att mina inställningar var riktiga ser jag att jag har 70 gamla kommentarer som jag inte heller fått något meddelande om. Jag har ju valt att låta alla kommentarer äldre än 21 dagar vänta på att jag ska godkänna dem innan jag publicerar dem, men uppenbarligen slutade blogger meddela mig att de väntade, redan förra året.
De flesta av dessa kommentarer är anonyma och, minst sagt tvivelaktiga, med länkar till ställen jag aldrig skulle drömma om att besöka.
Men ett par stycken var alldeles äkta kommentarer, med frågor som kräver svar.
Och visst blir jag fundersam över entusiastiska kommentarer, ofta på dålig engelska, som talar om hur intressant min blogg är:
Oh my goodness! Impressive article dude! Thank you,
genuinely good, keep up writing.  
I do not even know how I ended up here, but I thought this post was great. I don't know who you are but certainly you are going to a famous blogger if you aren't already ;) Cheers!  
I have been browsing online more than 4 hours today, yet I never found any interesting article like yours. It's pretty worth enough for me. In my view, if all web owners and bloggers made good content as you did, the web will be much more useful than ever before. 

Och en del av dem vill hjälpa mig att göra den ännu bättre!
Kanske någon av dem nominerar mig till ett nobelpris i bloggeri  med den akademi vi har nu, är det väl högst troligt att jag får ett pris!