Visar inlägg med etikett maskros. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett maskros. Visa alla inlägg

lördag 23 maj 2009

Maskrosor och älvglitter

0
Klipper upp ett ostpaket – sex och en halv mil till närmaste butik med ost i lös vikt, så här är det paketerat som gäller – hela osten var möglig trots att bäst före datumet talar om att den ska vara bra i en vecka till. Visst kan man leva gott utan ost men eftersom det är en solig dag ta'r jag det elektriska fordonet och susar iväg (susar i 15 km/timmen) till byn.
Skönt att vara stammis så'na här gånger – inget kvitto men inget dividerande, bara att lämna osten och ta' en ny.

0
Fån min "moppe" ser jag saker jag aldrig hinner se från bilen – och det är lätt att stanna om jag vill fotografera – så jag passar på att svänga förbi ett fält med maskrosor som jag tänkt fotografera i flera år, utan att det blivit av. Det är en väg som jag sällan åker och jag hinner titta på byggnader som jag knappast lagt märke till tidigare.



0
Och nu har jag landat på kökstrappen, älven glittrar, solen värmer och en humla nynnar i mitt högra öra.
Kanske, men bara kanske, återkommer jag för att berätta om min träff med Gutenberg i morse.

tisdag 17 mars 2009