Visar inlägg med etikett blommor. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett blommor. Visa alla inlägg

fredag 29 april 2011

Gulsippa

Eftersom Olgakatt säger att det är ont om gulsippor på bloggarna i år, så får jag väl visa upp en av våra.

Och när jag ändå är i farten så visar jag väl upp en av bollvivorna de vita, som jag tycker bättre om, har inte slagit ut ännu.

torsdag 30 september 2010

torsdag 29 april 2010

Ett blommigt minne

Evening Flower
Pablo Picasso
.
I en kommentar säger Pettas att hon inte plockar de vackra konvaljerna — och jag blir glad, ibland får jag en känsla av att det bara är jag som inte plockar blommor. Kanske beror det på vilken blomplockar-traditon som finns i familjen — när jag var barn tittade vi på blommorna på våra utflykter, men vi plockade dem aldrig.

Ett minne från barnkrubban trillar ut. Vi var på studiebesök på en bondgård, jag minns precis hur det såg ut där bussen parkerade och jag minns hur ladu-gården såg ut — men mitt enda minne av studiebe-söket är att katterna var söta.
Och att vi släpptes lösa för att plocka blommor, innan vi skulle fara tillbaka till sta'n. Jag tittade förundrat på mina kamrater när de kom tillbaka till bussen med buketter som de knappast kunde hålla om — jag stod där med en gullviva i handen.