En god vän letade reda på mig på nätet, och kunde berätta hur stor min tomt är och vilka intressen jag har. Exakt hur stor min tomt är hade jag glömt bort, så det var ju bra att få reda på. Vilka intressen jag har, trodde jag att jag visste, men nej då här får jag veta att jag " är äldre än genomsnittet i området, medelåldern bland de som bor i området är 62 år. Jämför man med Sverige i övrigt är singelhushåll och sambor, 50-64, överrepresenterade i området. Vanliga intressen är meka med bilar, arbeta i trädgården, antikviteter, trav och galopp, sportfiska, lösa korsord eller sudoku, krukväxter, snickra/måla och bygga, motorsport och energisparande."
OK, krukväxter gillar jag, och trädgårdsskötsel är jag åtminstone intresserad av i teorin. Att energisparande är ett intresse, är väl att ta i — det är något nödvändigt.
Men att jag är äldre än de flesta här, är rena ljuget — en man är yngre än jag, men i övrigt är gatan rena äldreboendet. När jag läser vidare inser jag att de med "i området" avser även fastigheterna på andra sidan älven. De tänker tydligen på samma vis som de som administrerar färdtjänst och sjukresor, där ger man den arma chauffören fem minuter för att komma till någon som bor inom synhåll från mig, men eftersom ingen här nyttjar amfibiebil, så är det ungefär 7 km dit landvägen.
Att "tomten är mindre än andra tomter i området", är också ljug — i alla fall på min sida av älven.
Här gjorde jag en paus, det där med trädgårdsskötsel lät så uppfordrande, att jag kände mig tvungen att gå ut och klippa ur magnolian. Gör jag inte det varje år, så kan jag inte se ut genom köksfönstret.
Tyvärr råkade jag knipsa av ett par grenar med blommor.
Mig veterligt har jag aldrig svarat på några frågor om mina intressen, men några i "området" måste ha berättat om sina. Vad jag undrar är hur många de är, och hur ackurat deras svar är.
Och så föreslår de att jag ska kika närmare på Ali 22 år, som är singel!