Visar inlägg med etikett sten ericsson. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett sten ericsson. Visa alla inlägg

fredag 31 juli 2009

Följ med på en tur i parken

Det är möjligt att det inte finns något dåligt väder. Men ska man bese Rottneros park så är uppehållsväder att föredra' – och uppehållsväder var det i onsdags så våra gäster och vi kunde strosa bland blommor och skulpturer i tre timmar.
Lite dåligt med skyltningen av växter var det – ibland kunde vi gissa oss till vad vi såg, men en del växter, och även skulpturer, fick vi nöja oss med att njuta av opresenterade.






Självkritik
heter den här skulpturen av
Carl Eldh




Venus med aeblet
av


Även i blommornas värld
förekommer siamesiska tvillingar.




Sju år
av