
Jag har inte slutat att fotografera, men det har på sistone inte funnits utrymme för att gå igenom de dagliga bildskördarna. Så här kommer några få blomster från de senaste veckorna.
Min vinkavision har jag skrivit om tidigare, det är fortfarande glest mellan skönheterna, men några fler har de blivit.
Häggspinnmalen är redan i full gång, det lär finnas medel mot det - men käre tid så mycket det skulle gå åt här där vi har så många häggar. För att inte tala om vilket arbete att behandla alla träden. Det är förresten för sent i år, eftersom man ska ta kål på larverna innan de börjar spinna.
Eken blommar, men det är inte lätt att få bildernär det blåser - och blåst har det gjort ett bra tag nu.
Azalean är så blomvillig, fast jag måste tillstå att bubbelgumsskärt inte är min favoritfärg. Tillsammans med den caraganans gula blommor blir det rätt pråligt. (Inte snyggt men pråligt).


























