Visar inlägg med etikett vävnotor. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett vävnotor. Visa alla inlägg

onsdag 17 mars 2010

Livets väv

Vårljus

Gumman Tö

Migrän

måndag 8 mars 2010

Choklad

Nej, jag bjuder inte på choklad i dag — hoppas att jag inte lockade hit någon som blir besviken nu. Men jag har forstatt att göra vävnotor medan jag lyssnar på radio — i dag var det "Filosofiska rummet" jag lyssnade till. Och temat blev choklad eftersom mina goda vänner hade med sig god choklad.
Överst droppdräll och nedan använde jag samma partisolvnota till daldräll.


Men frågan vad jag egentligen ska ha det det till kvarstår. Påsar att förvara chokladen i?

Fenyletylamin
Jag lovar, det kommer att dröja innan det kommer fler vävnotor.

söndag 7 mars 2010

Litterära mönster

Gutenberg
.
Det går utmärkt att göra vävmönster när man lyssnar på radio. Det vill säga, krångliga mönster som i slut-fasens ska beräknas sparar jag till andra tillfällen — men att leka fram mönster efter ett namn, går ut-märkt. Ibland blir de bra — och ibland helt obruk-bara.
Medan jag lyssnade till "Människor och tro" i går använde jag diverse boktitlar och andra bokrela-terade namn som underlag.
Men vad skulle man kunna ha dem till?
.
Läsa böcker

måndag 30 mars 2009

Full fyr

0
Tänk så många undanflykter man kan komma på för att slippa ta' itu med livets måsten. Jag roar mig med att göra vävnotor. Till lunch konsumerade vi förutom den lekamliga kosten delar av NE:s band nr 7. Trots min anknytning till skärgården har jag ingen relation till fyrar — varken kunskaper eller intresse. Så att söka på ordet fyr har aldrig fallit mig in, men när jag ramlar över ett diagram över några fyrkaraktärer ser jag genast handdukar, plädar och dukar för mitt inre öga.
0
0
Så det är vad jag har gjort i dag — vävt på datorn.