Visar inlägg med etikett snökulor. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett snökulor. Visa alla inlägg

måndag 2 mars 2009

Kul med snö

0
I dag har det sett ut som när man skakade på sin barndoms snöklula. Mina kula var en kub med en vit plastkyrka inuti den — och jag tror att det var några träd också. Den var underbart konstlös — lika ful som de flesta kulor jag hittar på nätet. Till min stora förvåning finns det massor av dem, det finns till och med beskrivningar på hur man gör sin egen kula. Vilket jag knappast tror att jag kommer att göra — men för den som är intresserad så finns en beskrivning på "Oh les boules a neige", både på engelska och franska. Och en svensk beskrivning på bloggen "Kreativa skapelser"
Men jag måste tillstå att jag nästan kan tänka mig att göra en Buddha-kula!

0