bestämmer sig Don, Kathy och Cosmo (Gene Kelly, Debbie Reynolds och Donald O'Connor) för att sätta upp en musikal.
Jag vet att jag spelat upp den här gamla "frukostklubbslåten" förut, men jag är ju en Genebeundrare (inte enbart för att han liknar en gammal pojkvän), och kan bara inte låta bli att fascineras av dansnumren. Lyssnade till en intervju med Debbie, där hon berättar hur hon dansade, och grät, tills fötterna blödde när hon övade in numren till "Singing in the Rain". Och jag är full av beundran inför deras samspel, för som Debbie så riktigt påpekade, är det ingen konst att dansa ensam — då märks det ju inte om man gör fel, men när tre personer samtidigt ska göra samma saker, krävs det mycket mer av dansarna.
Här tycker jag både Gene och Donald är suveräna när de dansar sittandes!
Ogräs
12 timmar sedan

