Visar inlägg med etikett reynolds. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett reynolds. Visa alla inlägg

torsdag 23 mars 2017

Natten mellan den 23 och 24 mars

bestämmer sig Don, Kathy och Cosmo (Gene Kelly, Debbie Reynolds och Donald O'Connor) för att sätta upp en musikal.



Jag vet att jag spelat upp den här gamla "frukostklubbslåten" förut, men jag är ju en Genebeundrare (inte enbart för att han liknar en gammal pojkvän), och kan bara inte låta bli att fascineras av dansnumren. Lyssnade till en intervju med Debbie, där hon berättar hur hon dansade, och grät, tills fötterna blödde när hon övade in numren till "Singing in the Rain". Och jag är full av beundran inför deras samspel, för som Debbie så riktigt påpekade, är det ingen konst att dansa ensam  då märks det ju inte om man gör fel, men när tre personer samtidigt ska göra samma saker, krävs det mycket mer av dansarna.



Här tycker jag både Gene och Donald är suveräna när de dansar sittandes!

onsdag 9 maj 2012

Associativa bilder


Under mina strövtåg på nätet stöter jag ofta på bilder som får mig att reagera på olika vis — ibland väcker de slumrande känslor, ibland roar de mig — eller som bilden ovan, får de mig att tänka på en viss situation eller kanske på en melodi. 
Jag tror knappast att jag är ensam om att tänka på Pete Seeger och “Little Boxes”, när jag ser de här små lådorna — även om husen varken är gröna eller skära.
Om sångens tillkomst kan man läsa på Wikipedia.

.