Visar inlägg med etikett posten. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett posten. Visa alla inlägg

onsdag 24 februari 2010

Det går utför med posten

Posting in Scotland, 1805
Charles Lorraine Smith
.


Tvåtusen personer måste sluta på pos-ten — en fortsättning på förra årets nedskärningar då fyratusen anställda blev tvungna att lämna sina arbeten.
Posten går med förlust eftersom kun-derna sviker. Tacka 17 för att de sviker när det kostar en förmögenhet att skicka både brev och paket.
Allt var inte bättre förr, men posten var det. Jag saknar den tiden då jag kunde skicka ett paket utan att bli ruinerad. Då kunde jag skicka en bok eller en liten struntsak för att muntra upp vänner — nu överstiger ofta portot presentens värde många gånger om.

Jag håller med Ingemar Unge, som för många år sedan sa' att posten ska inte gå med vinst — de ska gå med post!

torsdag 16 juli 2009

Mycket vällagrad post



0


0

Visserligen hade vi som vanligt vänner i huset, när vi var bortresta, men eftersom de inte var säkra på att de skulle kunna stanna ända tills vi kom hem så begärde vi lagring av posten.
Vi reste på en onsdag – redan på måndagen var det tomt i vår brevlåda, vilket är extremt ovanligt, jag tror det har hänt två gånger tidigare – på tisdagen var det också tomt i lådan. Eftersom jag väntade ett viktigt brev insåg jag att posten, av någon obegriplig anledning, börjat lagra för tidigt. Ringde ett antal samtal och frampå kvällen kom ett bud körande med posten. Så kommer vi hem för en vecka se'n och brevlådan är som förväntat överfull.
I dag kommer så plötsligt ett stort tjockt kuvert med mer lagrad post! En vecka har någon häckat på den posten, vilket betyder att jag är för sent ute för att avbeställa fyra böcker från fyra olika bokklubbar!
Medan det lilla adrenalin jag har rann till skrev jag ett upprört brev till Svensk adressändring. Just nu kommer ett svar:
"Det var tråkigt att höra att Er lagring inte har fungerat, jag beklagar detta, jag skickar Er en reklamationsblankett som Ni kan fylla i och returnera."
Sista ordet är alltså inte sagt och bortsett från att jag är smått allergisk mot Er och Ni, så är ju det här säkert inte Svensk adressändrings fel – det är nog vårt postkontor som schabblat.