
Läser om en manick som ska hålla fästingarna stången. Skudo heter den elektroniska fästingvakten som sägs verka avstötande med ett pulserande ultraljud. Hittar inte så värst mycket information, de flesta som skrivit om den undrar om den fungerar. På ett ställe säger en hundägare att den fungerat, medan en annan säger att hunden blev håglös av att bära den.
Har någon provat?


