De senaste dagarna har jag varvat bilderböckerna med gamla dagböcker. Jag gick rakt på den första Kanada och U.S.A. tiden — den jag nyligen gett några glimtar ifrån här.
Det är en tämligen ytlig text med massor av superlativ — fantastisk och underbar var tydligen favoritorden.
En märklig känsla att förflyttas i tiden — en del minns jag tydligt och jag minns alla detaljer som jag inte skrev ned. Medan andra episoder jag skrivit om känns helt främmande — vem var Jack, var hade Art sin stuga....
Svängde förbi verksta'n när jag ändå var tvungen att lämna spiselvrån. Hade tänkt hämta en klippbok från resan, men den hittade jag inte. Däremot hittade gamla kärleksbrev och tonvis med rit-och skissblock. Inser att jag måste dyka ned i källaren och göra en radikal utrensning — nå'n gång.......
