
Jag rör mig så lite i stora världen att jag blev förvånad när jag häromsisten mötte en bullig lastbil — jag visste inte att det blivit modernt igen.
Genast blir jag sex år och minns en Barnens dag, där en stor flicka (säkert åtta år) som jag kände, var med i paraden och satt uppspetad på framskärmen på en lastbil. (Det skulle väl knappast få förekomma i dag?)
Undrar om det snart blir modernt med fotbräden igen — om det nu heter så — så kul att kunna stå på fot-brädet på en körande bil. Var det inte så säkerhetsvak-terna gjorde när Amerikas president var ute och visade upp sig?
bild från Wikipedia



