Visar inlägg med etikett bilar. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett bilar. Visa alla inlägg

söndag 7 november 2010

Barndomens bulliga bilar



Jag rör mig så lite i stora världen att jag blev förvånad när jag häromsisten mötte en bullig lastbil — jag visste inte att det blivit modernt igen.
Genast blir jag sex år och minns en Barnens dag, där en stor flicka (säkert åtta år) som jag kände, var med i paraden och satt uppspetad på framskärmen på en lastbil. (Det skulle väl knappast få förekomma i dag?)
Undrar om det snart blir modernt med fotbräden igen — om det nu heter så — så kul att kunna stå på fot-brädet på en körande bil. Var det inte så säkerhetsvak-terna gjorde när Amerikas president var ute och visade upp sig?


Packard Ninth Series De Luxe Eight 904 Sedan Limousine 1932
bild från Wikipedia

tisdag 12 oktober 2010

Bra eller dåligt?

Läser hos CNN att Google har konstruerat en förarlös bil, som just nu testkörs i Kalifornien.

Artikeln har över 500 kommentarer, både för och emot.