Visar inlägg med etikett Washington. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Washington. Visa alla inlägg

fredag 31 maj 2019

Mowin' in the rain


Lyckades få delar av gräsmattorna klippta häromdagen, allt under det att det regnade och haglade — kom på mig själv med att nynna på "Singin' in the Rain".
Nu har jag återvänt till mormors nothylla, där jag hittar massor av go'bitar — och har hittat en annan sång som förmodligen kommer att bita sig fast, så snart den får en chans.



Jag har aldrig hört talas om "Singing in the Bathtub" tidigare — ja, det är en parodi på "Singin' in the Rain" — men hittar den på nätet och förstår att den var mycket populär på 30-talet. De tre upphovsmännen, text Herbert A. Magidson  och Ned Washington, musik Michael H. Cleary, var alla välkända namn, bakom många av den tidens schlagrar.