Visar inlägg med etikett ödlor. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett ödlor. Visa alla inlägg

tisdag 4 augusti 2009

BBB i dag


Bara ett barn i brevlådan i dag – jag hoppas att jag inte skrämde bort de andra. Men med tanke på att det oftast är någon ödla i lådan så är de nog inte så lättskrämda.
Jag har aldrig hyst någon längtan att äga ett kräldjur, men jag tycker de är vackra och tittar på bilder av dem när jag behöver inspiration till mönster.

måndag 3 augusti 2009

Barn Börds Brevlåda?

bilden kommer från Wikipedia,
vars bild är mycket bättre än mina.

Jag bär alltid en kamera med mig – alltid, utom i morse när jag hämtade tidningen. Där under tidningen hittade jag fyra pyttesmå ödlebarn med en förälder. Om det var mor eller far vet jag inte – det var innan jag hade läst Wikipedias artikel om skogsödlor och jag visste inte hur man skiljer könen åt. Nu fick jag lära mig att ödlan föder levande ungar – kanske var jag den första besökaren i BBB.