Så kul det är att kunna berätta om god service
Uppkopplingen i går eftermiddag var minst sagt svajig, ända till den upphörde helt. Nu är fenomenet inte helt nytt för mig, så jag läste istället och räknade med att allt skulle vara OK på morgonen. Det var det inte. Så jag ringde motvilligt Telia, och blev lika glatt överraskad som senast. Att man kan knappa sig fram räddar blodtrycket från att skjuta i höjden, och när jag väl fick tala med en levande människa var hon trevlig och hjälpsam. Lovade att anmäla felet, och sa' att det borde vara åtgärdat till på tisdag. Så jag såg fram emot en helg vid brasan med mina böcker.
Efter en halvtimme ringer en man och säger att han behöver komma hem till mig för att se om han kan fixa felet.
Summan av kardemumman blev att han inte förstod vad som var fel. Kanske är det mitt modem som spökar, för när han kopplade in sitt gick det hur bra som helst. Så jag fick låna hans modem tills vidare! Blir det fel igen, så ringer jag honom omgående, annars kontaktar jag honom i slutet av nästa vecka — den dagen den sorgen, kanske får jag lov att skaffa ett nytt modem.
Skulle vara bra om vår gemensamma datanörd funnes till hands - vem har honom just nu? (Varför han förresten — det visar bara hur gammaldags jag är i mitt tänkande)
Uppkopplingen i går eftermiddag var minst sagt svajig, ända till den upphörde helt. Nu är fenomenet inte helt nytt för mig, så jag läste istället och räknade med att allt skulle vara OK på morgonen. Det var det inte. Så jag ringde motvilligt Telia, och blev lika glatt överraskad som senast. Att man kan knappa sig fram räddar blodtrycket från att skjuta i höjden, och när jag väl fick tala med en levande människa var hon trevlig och hjälpsam. Lovade att anmäla felet, och sa' att det borde vara åtgärdat till på tisdag. Så jag såg fram emot en helg vid brasan med mina böcker.
Efter en halvtimme ringer en man och säger att han behöver komma hem till mig för att se om han kan fixa felet.
Summan av kardemumman blev att han inte förstod vad som var fel. Kanske är det mitt modem som spökar, för när han kopplade in sitt gick det hur bra som helst. Så jag fick låna hans modem tills vidare! Blir det fel igen, så ringer jag honom omgående, annars kontaktar jag honom i slutet av nästa vecka — den dagen den sorgen, kanske får jag lov att skaffa ett nytt modem.
Skulle vara bra om vår gemensamma datanörd funnes till hands - vem har honom just nu? (Varför han förresten — det visar bara hur gammaldags jag är i mitt tänkande)
Hm, hann inte ens till slutet av det här inlägget innan uppkopplingen försvann en stund.
Hej.
SvaraRaderaJag heter Peter och jobbar på Telia Kundservice.
Vad trevligt att läsa om att du är nöjd med den service du fått av oss.
Jag hoppas ditt dataproblem blir en kortvarig sådan, men om det mot förmodan skulle spöka igen, tveka inte att höra av dig till oss via telefoniväg eller så kan du också nå oss via hemsidan på https://www.tewss.telia.se/privat/kundservice/kontaktatelia/
Med vänliga hälsningar
Peter Muszta
Telia Kundservice
Maken var beredd att ta hit den roende Okejko för att komma över, men vi ser att det inte behövs. Du har ju Peter på Telia! Toppen!
SvaraRaderaKarin
Peter,
SvaraRaderaVisst är det trevligt när alla är nöjda och glada. Uppkopplingen har fortsatt att vara svajig så jag får väl se vad Hans (den vänlige mannen som lånade ut ett modem) kan göra i nästa vecka.
Karin,
Jag är inte säker på att Peter ställer upp på hembesök. Nog för jag skulle behöva någon som kunde fixa allt från diverse datorkrämpor till att skotta snö - men SÅ kundtillvända är de nog inte på Telia.
Margaretha
som gnisslar tänder
eftersom hon nyss
förlorade sitt
svar här, när
uppkopplingen blev
nedkoppling - inte
så avkopplande när
man skriver för
brinnande livet
för att hinna
skicka iväg mejl
och kommentarer
innan kontakten bryts
Ojdå,
SvaraRaderahar du frågat Peter? Om snöskottningen, menar jag:)
Karin
Karin,
SvaraRaderaTror inte att det lönar sig.
Margaretha
den insnöade