fredag 7 oktober 2011

Tillskansande


När jag läste om rostbiffstjuven på Pettas blogg kom jag att tänka på hur min kompis Susan och jag blev vittne till när en butikstjuv haffades. Vi var på väg ut från ett varuhus, framför oss gick en extremt fet kvinna, iklädd en cape. Hon gick långsamt och vaggade fram, så som kraftigt överviktiga personer ofta gör. Bakifrån kommer två civilklädda personer ikapp oss, en man och en kvinna, de föser undan oss och hejdar den feta kvinnan.

Hon gör inget motstånd, men blir aggressiv och säger att hon har bråttom. Vi hör inte allt som sägs, men vi förstår att det inte är saker lämpade för barnaöron. Mycket snart får vi en förklaring till varför hon hejdats — hon har en TV mellan låren. Visserligen en rätt liten apparat, kanske 30 eller 35 cm som störst, men jag förstår än i dag inte hur hon klarade av att överhuvud taget förflytta sig med den mellan benen.

7 kommentarer:

  1. Hahahaha.....en tv! Människan är verkligen påhittig. Tänk om hon hade tappat den i golvet.

    Karin med ett stort leende

    SvaraRadera
  2. Götapetter!
    Uppfinningsförmågan är gränslös.

    SvaraRadera
  3. Karin,
    Kanske var hon så fet att fläskmassorna bäddade in och höll den på plats.
    Jag funderar på att träna med några uppslagsböcker - bara för att se om det funkar.

    Olgakatt,
    Jag kan tänka mig att det är en vanlig metod - även om man i allmänhet håller sig till något mindre prylar.
    Margaretha

    SvaraRadera
  4. Det var inte dåligt att kunna gå med TVn mellan benen. Uppfinningsrikedom minst sagt. Och inte konstigt att hon vaggade fram som en anka. :)

    SvaraRadera
  5. Anne-Marie,
    Kan tänka mig att hon tränat hemma, med något stort och tungt.
    Men vad vi såg hörde nog till de klumpigare och mer amatörmässiga försöken - jag har förstått att de som verkligen går in för att stjäla, har specialsydda kläder, och fiffiga hjälpmedel.
    Margaretha

    SvaraRadera
  6. Nu är väl de flesta apparater märkta med tjuvlarm. Hade varit kul att höra när det hade pipit mellan benen på henne. Förstår inte hur hon överhuvudtaget kunde gå, men som någon skrev, hon måste väl ha tränat hemma.
    Ingrid som aldrig skulle våga att nypa ens en vindruva i en affär.

    SvaraRadera
  7. Ingrid,
    Nej, i dag skulle det kanske vara svårare. Ändå har jag hört (och glömt) vilka astronomiska summor det stjäls för i detaljhandeln - så på något sätt ta'r sig uppenbarligen tjuvarna runt larmen.
    Margaretha

    SvaraRadera