fredag 2 september 2016

Grattis Eugene!

Eugene Field
2 september 1850 - 4 november 1895
etsning av William Bicknell

Tidningsman, poet och humorist kanske mest känd för sina verser för barn, blir du nyfiken på hans skriverier, så har Gutenberg många av hans böcker.

THE BIBLIOMANIAC'S PRAYER

Keep me, I pray, in wisdom's way
  That I may truths eternal seek;
I need protecting care to-day,—
  My purse is light, my flesh is weak.
So banish from my erring heart
  All baleful appetites and hints
Of Satan's fascinating art,
  Of first editions, and of prints.
Direct me in some godly walk
  Which leads away from bookish strife,
That I with pious deed and talk
  May extra-illustrate my life.

But if, O Lord, it pleaseth Thee
  To keep me in temptation's way,
I humbly ask that I may be
  Most notably beset to-day;
Let my temptation be a book,
  Which I shall purchase, hold, and keep,
Whereon when other men shall look,
  They'll wail to know I got it cheap.
Oh, let it such a volume be
  As in rare copperplates abounds,
Large paper, clean, and fair to see,
  Uncut, unique, unknown to Lowndes.

2 kommentarer:

  1. vi har många av hans böcker, han var väldigt populär när våra föräldrar växte upp och jag vet att mamma var väldigt förtjust i honom.

    jag håller med siv om att det skulle vara roligt med några vävinlägg.

    SvaraRadera
  2. Debbie,
    Jag har bara läst honom på nätet, och mest hans verser. Somt gillar jag - och som finner jag mindre bra.

    Lovar inget bestämt beträffande vävarna.
    M

    SvaraRadera