söndag 13 september 2009

Titta, nu gick det utan problem!!

4 kommentarer:

  1. Ett väldigt vackert instrument. Du spelar alltså själv?

    Minns du Anton Karas "Harry Lime Theme" ur filmen Den tredje mannen?

    SvaraRadera
  2. Christina,
    Det är väl främst Harry Lime Theme man tänker på när man hör konsertcittra - i alla fall är det så för mig.
    Nej, tyvärr räcker varken min fingerfärdighet eller musikalitet till. Föregående generation fick så mycket musikalitet att det bara blev en fingerborg kvar till mig. Men jag har en lärobok i den ädla konsten. Lärobok är kanske att ta' i ett häfte, som förmodligen är tillräckligt för den som har rätt talang...
    Margaretha

    SvaraRadera
  3. jag trodde att du va jätte musikalisk. Dom programmen du ordnade var så fina. Det lucia programmet ni hade när alla hade olika färg på dräkterna tyckte jag var jättefint.
    kramis från ellen

    SvaraRadera
  4. Ellen Dellen,
    Man behöver inte kunna hålla ton för att tala om för folk vad de ska göra. Vi hade jättemånga urmusikaliska ungar så den delen behövde jag inte bekymra mig om.
    Margaretha

    SvaraRadera