fredag 31 maj 2019

Mowin' in the rain


Lyckades få delar av gräsmattorna klippta häromdagen, allt under det att det regnade och haglade — kom på mig själv med att nynna på "Singin' in the Rain".
Nu har jag återvänt till mormors nothylla, där jag hittar massor av go'bitar — och har hittat en annan sång som förmodligen kommer att bita sig fast, så snart den får en chans.



Jag har aldrig hört talas om "Singing in the Bathtub" tidigare — ja, det är en parodi på "Singin' in the Rain" — men hittar den på nätet och förstår att den var mycket populär på 30-talet. De tre upphovsmännen, text Herbert A. Magidson  och Ned Washington, musik Michael H. Cleary, var alla välkända namn, bakom många av den tidens schlagrar.




2 kommentarer:

  1. den har jag aldrig hört förr, men jag gillar den. du har rätt i att den nog kan fastna i huvudet.
    lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Debbie,
      Nu har jag lyckats skaka den av mig, så jag tänker inte lyssna igen - inte på ett tag i alla fall.
      tack,
      Margaretha

      Radera