söndag 26 maj 2019

Här börjar vår nya spännande följetong

Så här prydlig har jag aldrig varit.

In the Classroom  

Jag ägnar stor del av mina dagar åt att slänga allsköns papper, och finner så mycket intressant, det ta'r tid eftersom jag hittar både sådant jag länge saknat, och sådant jag aldrig sett tidigare. Som en lock av en gammelfasters tizianröda hår, i en emajerad dosa. Jag kände ju henne bara som vithårig, och har bara hört talas om hennes vackra hår.
En del kunde jag inte drömma om att jag hade kvar — som den följetongen jag skrev under lektionerna för att roa uttråkade klasskamrater. Det vill säga det är bara de fyra första avsnitten, och minns jag rätt, så blev det inga fler. Borde kanske skriva den färdigt, för jag blev rejält nyfiken på hur den slutar!
Eller ta'r nå'n annan vid

THE SKELETON IN THE CLOSET

1.
Äntligen skrek liket.
Helmer började planlöst fingra på nummerskivan... Hallå, sade någon, det är AB hemf... Hjälp!
forts. följer

2.
O, förlåt jag tappade mitt persika, det är hos AB hemfridsbrott, sade en man med stark brytning. 
Det gör ingenting , sa den alltid artige Helmer.
Vadå, gör ingenting skrek utlänningen, mitt persika vad vill ni egentligen?
forts. följer

3.
Helmer den känslige naturen slängde på luren, gick in i sängkammaren och drog fram sin fru som låg under sängen.
- Har han gått än?
- Nej, snyftade hans fru Vera.
Om tio minuter ska han vara på gatan, röt han. Men med sin egen kostym, tillade han vänligt.
- Ja, snyftade fru Vera.
forts. följer

4.
Efter sju minuter hörde Helmer, från sin plats i blå salen, hur ytterdörren slog igen. Helmer gick ut i köket, blandade till saften och i Veras glas la han i den dagliga dosen arsenik. Han bar in glasen i lilla salongen där de alltid drack sin eftermiddagssaft. Då... då ringde det på dörren.
forts. följer

6 kommentarer:

  1. Underbart, haha... Nä, jag har inte fantasi nog att ta storyn vidare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Viola,
      Ska tänka på saken - men Orsa kompani...
      Har förlagt min fantasi - i synnerhet den absurda - men stöter jag på den, så blir det kanske mer.
      Margaretha

      Radera
  2. Åh härligt, vill höra fortsättningen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helena,
      Jag är också nyfiken på fortsättningen. Får se om jag är tillräckligt nyfiken för att göra något åt det.
      Margaretha

      Radera
  3. Verkar vara ett riktigt triangeldrama... Men som sagt: hur slutade allt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inkan,
      Ja, det är frågan!
      Margaretha

      Radera