torsdag 4 april 2019

Godmorgon!

A lady, while performing the morning duties of her household may wear a plain loose dress, made high in the neck, and with long sleeves fastened at the wrist. It must not look slatternly, and may be exceedingly beautiful and becoming.
                                                     ur How To Behave:

Good Morning 
Hugh Adam Crawford

I boken med den behändiga titeln: 
How To Behave: A Pocket Manual Of Republican 
Etiquette, And Guide To Correct Personal Habits
Embracing An Exposition Of The Principles Of 
Good Manners; Useful Hints On The Care Of 
The Person, Eating,  Drinking, Exercise, Habits, 
Dress, Self-Culture, And Behavior At Home; 
The Etiquette Of Salutations, Introductions, 
Receptions, Visits, Dinners, Evening Parties, 
Conversation, Letters, Presents, Weddings, 
Funerals, The Street, The Church, Places Of 
Amusement, Traveling, Etc., With Illustrative 
Anecdotes, a Chapter on Love and Courtship, 
and Rules of Order for Debating Societies
                                            av Samuel R Wells
lär jag mig att jag är helt felklädd när jag utför mina morgonsysslor!
Gutenberg har fler böcker om om etikett än vad någon människa orkar ta sig igenom. Men jag får tillstå att i små portioner kan det vara nöjsam läsning.

4 kommentarer:

  1. Oj, nu måste jag skaffa mig en morgonklänning, eftersom jag inte har något som passar till morgonsysslorna!

    SvaraRadera
  2. Får som alltid tips på rolig & intressant läsning här.
    Har saknat dig hos Brenda. Dina kommentarer behövs!

    Jag behöver ingen morgonklänning eftersom jag aldrig gör något på morgonen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Liz,
      Glad att kunna ge dig några tips - om än udda!
      Att inte göra något låter som en bra lösning på klädbristen!
      Margaretha

      Radera