torsdag 23 mars 2017

Natten mellan den 23 och 24 mars

bestämmer sig Don, Kathy och Cosmo (Gene Kelly, Debbie Reynolds och Donald O'Connor) för att sätta upp en musikal.



Jag vet att jag spelat upp den här gamla "frukostklubbslåten" förut, men jag är ju en Genebeundrare (inte enbart för att han liknar en gammal pojkvän), och kan bara inte låta bli att fascineras av dansnumren. Lyssnade till en intervju med Debbie, där hon berättar hur hon dansade, och grät, tills fötterna blödde när hon övade in numren till "Singing in the Rain". Och jag är full av beundran inför deras samspel, för som Debbie så riktigt påpekade, är det ingen konst att dansa ensam  då märks det ju inte om man gör fel, men när tre personer samtidigt ska göra samma saker, krävs det mycket mer av dansarna.



Här tycker jag både Gene och Donald är suveräna när de dansar sittandes!

6 kommentarer:

  1. de är fantastiska! singing in the rain är en av mina favoriter, och som du säger är gene suverän. ja, det är de allihopa.
    ett steg i taget - var det en klok vän som lärde mig!
    you're in my prayers

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Debbie,
      Jag håller med om allt du säger - särskilt att du har en klok vän!
      Margaretha

      Radera
  2. Jag är också ett Gene fan! Så här blev jag sittandes och tittade på massor med filmklipp. Alldeles för länge!

    Lyd det goda rådet, som jag också hört från den kloka vännen! Synd att det är så långt mellan oss.
    kram från Mette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mette,
      Det kan vara förödande att börja titta på filmklipp, man tänker bara titta på en till, och en till...
      Inte klokt vilken klok vän även du har!
      Ja, tänk om vi kunde radera några mil i norra Tyskland.
      Margaretha

      Radera
  3. Jag älskar Gene Kelly och även Fred Astaire, trots att de är ganska olika. Roligt att kika på videosnuttarna. Synd att man sällan numera får se deras gamla filmer i repris på teve.
    Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingrid,
      De är såå bra båda två!
      Jag har ju inte TV så jag har inte tänkt på att det aldrig kommer några repriser. Men jag har några filmer med Fred och Ginger. Tur att jag har en gammal dator som jag kan använda när jag vill se dem.
      Margaretha

      Radera