torsdag 16 mars 2017

Dagens tulpanbild (manlig)

Fruit and Tulips, 1918
Ilya Ivanovich Mashkov

4 kommentarer:

  1. Se där! Din forskning visar framgångar. En man vid penseln. Jag känner igen namnet och måste förstås forska om konstnären.
    Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin,
      Min forskning är snarare grund än grundlig - men det är intressant, om än inte förvånande, att hitta många män bland vaserna.
      Margaretha

      Radera
  2. Trevligt att se en manlig tulpankonstnär! Jag kanske ska våga mig på att måla tulpaner igen då?
    Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingrid,
      Du kan lugnt måla så mycket tulpaner du bara hinner med. Det behövs många fler kvinnliga tulpanmålare, om jag ska kunna låta varannan målning bli kvinnornas.
      Margaretha

      Radera