onsdag 4 juli 2012

Från min hängmatta

Summer The Green Hammock
John Lavery

Nog ser det ut som om boken är intressant!
Jag kan sakna slukaråldern, den tiden när jag kunde bli helt absorberad av en bok — när omvärlden försvann och jag blev en del av det jag läste.
Visst händer det att jag läser intressanta böcker — men det är ytterst sällan som jag kan förlora mig totalt i en bok, på samma vis som när jag var tolv år.
En författare som lyckats fängsla mig som vuxen är Chaim Potok. Jag har skrivit om honom (och andra författare) tidigare, så jag upprepar det inte här. Hans böcker finns att köpa både hos bokus och adlibris. Den som vill läsa dem på svenska får knalla i väg till sitt bibliotek.


4 kommentarer:

  1. Jag är hänförd över alla dina hängmattebilder

    Karin i åskvädersväntan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin,
      Motivet tycks ha fängslat många konstnärer - så du är i gott sällskap.
      M

      Radera
  2. Hon som läser, tycks i alla fall vara helt uppslukad av sin bok. Jag är glad över att jag fortfarande kan glömma både tid och rum när jag läser en bok. Och att det fortfarande finns sådana böcker som det är svårt att lägga ifrån sig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingrid,
      Jag kan nog fortfarande glömma tid och rum när jag läser - men jag blir sällan så uppslukad av en bok, som jag blev i barndomen.
      M

      Radera