tisdag 13 december 2022

Önskelistan


A book is a gift you can open again and again.

Garrison Keillor (1942-)


Hårda platta paket handlar det om i dagens tisdagstrio — Ugglan, vill veta vad vi önskar oss för böcker i julklapp.


Jag dyker rakt ned i min milslånga önskelista — tyvärr har jag insett att min jultomte inte är solvent, vilket inte på minsta vis hindrar mig från att önska.



Min far Henry Mayne : liv och konst 

av Birgit Rausing




 Var vid gott mod : en bok om konstnären fröken Märta Måås-Fjetterström

av Annika Persson




 The Art of Reading: An Illustrated History of Books in Paint 

Jamie Camplin, Maria Ranauro


14 kommentarer:

  1. intressanta klappar, The Art of Reading blir jag nyfiken på, man blir glad av såna bilder

    SvaraRadera
  2. Var vid gott mod hittar jag på biblioteket, gratis 🙂

    SvaraRadera
  3. Min far Henry Mayne : liv och konst av Birgit Rausing finns på biblioteket, toppen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hannele,
      Bibliotek är fantastiska inrättningar!
      Margaretha

      Radera
  4. Ambitiös önskelista! Märta MF är en person värd att uppmärksamma och minnas, den saken är säker.

    SvaraRadera
  5. Så fina böcker! Och önska kan man ju alltid även om drömmarna aldrig slår in. Jag skulle gärna läsa i alla tre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mösstanten,
      Ja, vad vore livet utan drömmar‽
      Margaretha

      Radera
  6. The Art of Reading verkar riktigt intressant!

    SvaraRadera
  7. Ugglanoboken,
    Visst verkar den läsvärd!
    Margaretha

    SvaraRadera
  8. Jag hjälper dig att ha din önskedröm. Böckerna verkar svårhittade, även för en jultomte. Men mitt i allt så händer det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bra Karin, det behövs många hållna tummar för att den drömmen ska slå in — i all synnerhet som min tomte kommit på obestånd.
      Margaretha

      Radera
  9. Nämen! Här händer det grejer och jag har helt missat att din blogg är igång igen. Vad bra! Och vilken bokönskelista. Birgit Rausings bok visste jag inte ens om, men jag har goda skäl att försöka få tag i den. Och The art of reading ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, nu blev jag visst anonym! Försöker avanonymisera mig.

      Radera