fredag 27 februari 2009

Pajad efterrätt, tidsfördriv & sparsamhet



Jo då, jag hann peta i mig lite mat trots att Christina hade en länk till anagramtjänst och Rut lockade med att göra skivkonvolut (se föregående inlägg). Det blev 500 anagram när jag plitade in hela mitt namn — 20 bokstäver i namnet ger många kombinationer.
0
Pajen jag gjorde i går blev god fast den inte alls blev som den skulle. Den som vill ha receptet på Grape Fruit Pie får hoppa över till grannbloggen
.

0
0
I en av Christinas kommentarer diskuterades hur man gör när man spar sin blogg — ifall Blogger skulle bli ännu fnattigare. När jag började blogga kopierade jag faktiskt inläggen eftersom jag inte litade på tekniken, men se'n tog lättjan över och jag har inte gjort det på ett tag. Nu har jag gått tillbaka för att kolla om allt är kvar, och ser att bilderna har trillat bort på rätt många ställen. Jag mins ju inte alltid vad jag använt för bilder, så de bilderna får nog ses som förlorade och jag har börjat spara igen.

7 kommentarer:

  1. Det var skönt att läsa att du fick i dig lite föda idag;)
    Nu ska jag ta itu med middagen strax och göra detsamma.

    SvaraRadera
  2. Hoppas din middag blev lika god som min. Särskilt efterrätten - vilket förvånade mig.
    Margaretha
    som inte klarar av vanlig meningsbyggnad så här dags.

    SvaraRadera
  3. Såna där länkar är ju livsfarliga!
    Så bra att du fått upp ett receptregister, jag har genast kopierat Grape Fruit Pie den verkar jättegod. Önskar att svenskarna kunde säga grapefrukt så man inte tror att de talar om druvor. Det är liksom inte riktigt samma smak.
    Försöker lära mig lite om bloglivet, så jag surfar runt och försummar livet. Mer om detta en annan gång.
    love,
    Q

    SvaraRadera
  4. Q,
    Jag kan oxå reta mig på grape - i synnerhet om det står på förpackningar - kanske inte så mycket när folk säger det.
    Väntar otåligt på att du ska börja blogga - vet ju att du har massor att skriva om!
    love,
    M

    SvaraRadera
  5. Då får du vänta länge! Just nu är jag upptagen av att försöka lära mig vem som är vem av bloggarna. Och av att "lyssna" på de olika stämningarna på olika bloggar. Jag är minst sagt fascinerad av hur olika grupper interagerar.
    Din te blog är alldeles för intressant, jag klickar vidare och lär mig om konstnärer jag aldrig hört talas om. Vilken folkbildare du är!
    Take care! Love,
    Q

    SvaraRadera
  6. Jag håller med Q, jag lär mig jättemycket här! Nu har jag läst alla recept och blir så sugen på att prova allihopa.
    Läste nyss dagens inslag på Pro captu lectoris och undrar om du är svensklärare? Jättebra, jag skrattade gått åt dina hörselgångar. Mina är lika trånga och jag ryser när jag hör och läser sådana uttryck som du tar upp!
    Annkatrin

    SvaraRadera
  7. Q,
    Jag skrattar när jag läser din kommentar - den är så Qsk! Ibland när jag läser bloggar och kommentarer tänker jag på dig och dina reaktioner. Vi är nog rätt egna du och jag!
    Jag blir glad om du tycker att du lär dig något - jag älskar att pracka mina kunskaper och idéer på mina medmänniskor. Inte alla uppskattar det...
    Annkatrin,
    Jag har ett förflutet inom skolvärlden men jag tycker att det är alldeles för roligt att undervisa för att vara lärare. Undervisa är ju det minsta man gör som lärare nu för tiden.
    Margaretha.

    SvaraRadera