lördag 28 februari 2009

Dagens längtan


Istället för dagens vy efter en natt med -20°
0



8 kommentarer:

  1. Å, vad vackert du bor! Vilken fantastisk vattenspegel på sommarbilden. Verkligen något att längta efter!

    Ha det så bra idag!
    Maggan

    SvaraRadera
  2. Jag är så glad att jag bor där jag bor även om vi blivit granne med en bilskrot som inte fanns när vi flyttade hit.
    Margaretha

    SvaraRadera
  3. Nä du, nu har du vänt en av bilderna fel... ;)

    Om du undrar så ser man det på bergsryggen :)

    SvaraRadera
  4. Fast det blev ju precis lika vackert, det är bara en illustratör som lider av en yrkesskada som har ngt att anmärka på ett så vackert bildinlägg ;)

    SvaraRadera
  5. Christina,
    Lustigt att du säger det - jag satt länge och tittade på bilderna när jag kunde titta på båda samtidigt. Men förstod inte hur det kunde ha gått till. Digitala bilder är ju inte lika lätt att vända fel som när man förstorar själv. Jag kan inte för mitt liv förstå det - visserligen är sommarbilden rätt gammal - men den kan väl inte vända sig själv. Eller de kanske de kan.
    Margaetha

    SvaraRadera
  6. Mycket bättre :)

    Nej, de kan nog inte vända sig själva så där har du ett litet mysterium ;)

    Vilken otrolig vattenspegel på första bilden!
    Har ni lyckan att bo så nära sjön så att ni ser den?

    SvaraRadera
  7. Jag har länge grunnat över om jag tycker om den där sommarbilden eller inte - det är lite FÖR mycket vykort...
    Ja, vi bor alldeles invid älven - tyvärr har en bilskrot behagat bygga ut så att vi måste lyfta blicken över en massa bilkadaver innan den når älven. Så var det inte när vi köpte huset. Så även om människorna på skroten är jättebra grannar så är verksamheten lite störande. Vid verksta'n däremot går tomten (inte han som är vaken) ned till älven och jag kan bli sittande och stirra på utsikten istället för att arbeta.
    Margaretha

    SvaraRadera