tisdag 30 december 2008

Tillägg och ändringar


Nu har jag bakat Spicy Matrimonial Squares — tror att det är första gången på tio år — och jag har gjort några små ändringar i receptet.
Jag mindes att jag tyckte att fyllningen var för sliskig så jag uteslöt sockret och istället för 1 kopp vatten kokade jag dadlarna i 1 kopp apelsin-blodgrapefrukt juice. Jag tycker att rutorna vann på ändringen. Dessutom var jag mer generös med kryddorna än vad receptet föreslår.
Ändringarna är gjorda i receptet under Dadlar, dadlar, dadlar.

4 kommentarer:

  1. OMG! Den är så god!!!!!!!! Mycket godare än svärmors som ger sockerkoma. Har gjort en i kväll och den är snart slut. Jag börjar banta i övermorgon!
    love, Debbie

    SvaraRadera
  2. Debbie, du har ett dygn på dig att frossa - bäst du passar på! Se'n börjar livets alvar...
    kram och godnatt,
    Margaretha

    SvaraRadera
  3. Det där lät väldigt spännande. Och tydligen väldigt gott :)

    SvaraRadera
  4. mosfolk,
    Ja, den är faktiskt god - i synnerhet när man drar ned på sockret, dadlar är ju så söta, så det räcker. Lättgjorda är de också, och utan ägg för dem som inte vill eller kan äta sådana. Enda nackdelen är att de smular så in i norden... men det kan man väl leva med.
    Margaretha

    SvaraRadera