måndag 22 december 2008

Så gick det med husligheten



När brödet nästan var (skulle ha varit) färdiggräddat märkte jag att ugnen hade dött. En säkring hade gått och det tog en stund innan jag fixat det. Limpan verkade misstänkt degaktig och tung så jag stoppade in den i ugnen igen. Men det blev ändå en rätt degig historia. Ska försöka rosta det i morgon och se om det hjälper.

Till lemon curden kom jag aldrig — men granen är huggen. Den är rätt späd så det blir spännande att se hur det går med de stora tunga äpplena — undrar om jag skulle kunna gröpa ur dem....


Julkorten ramlar in och dörren är nästan slut. Redan förra julen tänkte jag att jag skulle väva en slags matta att sätta upp korten på — men tror nå'n att det blev av? Fast nu vet jag i alla fall hur den ska se ut, får se om jag får till det före nästa jul.

Fick just den här länken av en väninna — något för dem med barnasinnet kvar.


2 kommentarer:

  1. He he, tomtelänken var gullig, men tomten själv en aning för uppfordrande för min smak. Klicka där, klicka här...

    Fast gullig som sagt. Han fick antagligen kolik som straff för det där andra...

    SvaraRadera
  2. Kan inte ha varit risgrynsgröt med mjölk - måste ha varit kruska!

    SvaraRadera