lördag 31 augusti 2013

Bildningsresan fortsätter

 Nu har jag dessutom plockat fram mormors klippbok, och hittar hela tiden nya intressanta stickspår.
Här speglas mormors olika intressen – hon var intresserad av trädgårdsskötsel, i synnerhet stenpartier, och det finns gott om tidningsklipp från både kända och okända trädgårdar.


Heminredning var ett annat intresse, vilket syns – i mitt tycke är det kanske väl mycket rysch, pysch och volanger. 



  Vilken bloggerska hade hon inte inte varit!

Många av urklippen handlar om hennes vänner – och det är nu jag glömmer tid och rum, för många av dem hittar jag långa artiklar om, på nätet. Artiklar med länkar, så hörs jag inte av igen så har jag klickat vilse!


Dagens upptäckt var ett par klipp från Carter Lake Club, där mors familj tillbringade somrarna. Klipp som jag sett många gånger, men i dag ser jag att mors bästa vän Mary Carolyn, bär samma docka på tidningsbilden, som på fotot i förra inlägget.

2 kommentarer:

  1. Fotoalbumet är verkligen vackert. Bara det en fröjd att titta på.

    Karin som hoppas på att du fortsätter med ditt bildande.
    Här åskar det, äntligen, regnet som följer med är så oerhört välkommet i torkan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin,
      Ja, nog är det vackrare att samla bilder, tankar och klipp i ett fint album, än i datorn.
      Bildningen är tidsödande, men det blir en fortsättning - någon gång.
      Margaretha
      i kylan

      Radera