torsdag 20 november 2014

Inga traditionella kattfröknar

 Gossarna i Alexandra Crocketts bok "Metal Cats", spelar alla med i olika band där man spelar metal. Jag vet nätt och jämt vad för slags musik det är — annat än att det inte är min melodi. Däremot är det kul att det kommer en bok med killar och katter. För i synnerhet i Staterna är det ju så att "riktiga karlar" gillar inte katter. Delar av bokens intäkter kommer att gå till katthem.
Och nej, jag har inte läst boken, men tycker att det skulle vara kul att åtminstone se den.

6 kommentarer:

  1. Metal är ite riktigt min melodi. Dessvärre inte heller katter. Mors.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjo,
      Då får du väl hanka dig fram här i livet, utan att ha glädjen av en kattföljeslagare.
      Margaretha

      Radera
  2. Söta! Både katterna och killarna, faktiskt, särskilt han med hjälm och katt på huvudet.

    SvaraRadera
  3. Mera katt åt folket, säger jag, för folket blir så mänskligt när det får katt!

    Karin

    SvaraRadera