fredag 18 juni 2010

Åldern eller spöken?


De vackra fibblorna fäller ihop sig och står huttrande på slänten. Också jag har fällt ihop mig — i alla fall har jag fällt ihop, och ställt ifrån mig, hjärnan — fast på sluttningen befann jag mig bara tillräckligt länge för att fotografera några av mina favoriter, fibblorna.
Det har varit en inomhusdag — kanske är det syre-brist som gjort mig slö och glömsk. När jag väl ryckte upp mig och skulle skanna en bild, hittade jag inte bilden. Den fanns på mitt arbetsbord häromdagen, men i dag är den som bortblåst. Efter en timme gav upp letandet och började funderade över vilken annan bild jag kunde illustrera inlägget med. En timme till och jag hittade en bra bild — inlägget skrev jag häromdagen, så det var bara att plocka fram och trycka på "publicera". Trodde jag! Inlägget har gått upp i rök.
Dags att sätta sig med en god bok. Trodde jag! Kom på att jag glömt att göra en sak som jag inte kunde skjuta upp eller ignorera. Nu är det avklarat och jag undrar hur många andra saker jag glömt eller förträngt.


6 kommentarer:

  1. Har just haft en dust med blogger - dom ändrar och har sig så nu hittar ingenting! Kunde dom inte skicka en varning när dom gör en massa ommöbleringar och ändrar beteckningar och sökvägar??
    Det är säkert blogger som försnillat ditt inlägg. Grrr. Garanterat inget fel på din hjärna.

    SvaraRadera
  2. Tror också att det är Blogger; är övertygad. Inte kan det vara din hjärna; fastän den har liknande symptom som min kan uppvisa med jämna mellanrum, men det är säkert bevis på något liknande professorfasoner a´la Kalkyl.
    Karin
    som är totalt befriad från all hjärnverksamhet om en liten stund, åtminstone i vaket tillstånd

    SvaraRadera
  3. Olgakatt,
    Jag retar mig också på förändringarna - det vore ju trevligt att kunna skylla på blogger, men helt säker är jag inte.
    Det har varit struligt att lägga ut bilder ett tag också.
    Margaretha

    SvaraRadera
  4. Hallå Karin,
    Din kommentar ramlade in just nu när jag skulle till att slå ihop butiken.
    En syndabock kan vara bra att ha när man inte vill tillstå att man själv schabblat.
    Margaretha
    som inte utesluter tillfällig hjärnbrist

    SvaraRadera
  5. Hjärnbrist av det tillfälliga slaget är inte så farligt, det kan till och med bli roligt stundtals.Har du järnbrist är det värre, fastän det kan åtgärdas.
    Karin
    som just har bakat bondkakor

    SvaraRadera
  6. Karin,
    Hja, hjäklar så hjämmerligt med brister av olika slag.
    Min temporära brist är nog orsakad av syrebrist – tillbringade hela gårdagen inomhus. Får bestämt flytta ut snart, fast än så länge är det bara 13º, så det blir till att bylta på sig.
    Margaretha
    vars långvariga intagande av frisk luft lett till friskluftsberoende

    SvaraRadera