lördag 1 augusti 2009

Fråsseri

11 kommentarer:

  1. Underbar bild!
    Står du under kristallkronan på måndag och tar emot folkets hyllning, eller undanbes all uppvaktning?
    Det ser ut som du får skapligt väder, så du kan kanske stå under körsbärsträdet!?
    kram från Eva & Fred

    SvaraRadera
  2. Uh! Nästan lite oanständigt med hela snytet inkörd i hallonet sådär!!!

    SvaraRadera
  3. Det var det värsta - vilken hallonfrossare!

    Aha, är det till att fylla år imorgon?

    SvaraRadera
  4. Eva och Fred,
    Körsbärsträdet var ett bra tips - tack! Fast om vädret tillåter gör vi kanske en utflykt.
    Ni vet ju vad jag har för inställning till "fyllefester"! Jätteroligt att bli ihågkommen, men utöver det har jag ingen förståelse för sedvanligt ståhej.

    Mira,
    Frosseri är ju faktiskt en dödssynd!

    Margaretha

    SvaraRadera
  5. Christina,
    Ditt inlägg bara fanns där när jag hade skrivit mitt svar färdigt. Jo, den "hallonsmaskaren" är är värre än jag, som älskar hallon.

    Och frågan fick du väl svar på i mitt svar ovan, som jag skrev innan du frågade!
    Margaretha

    SvaraRadera
  6. Ja, svar på frågan fick jag minsann :)

    Hallon slår allt annat i bärväg, tycker jag. Här runt stationen finns det stora vildhallonsnår, och nu är det dags att gå ut och skörda...fast jag vill inte ha med redan tuggade bär he he ;)

    SvaraRadera
  7. Ja, just det - har grunnat på ett inlägg om olika inställningar till fester, mat och dryck, men jag har råkat illa ut några gånger när vi muntligen talat om sån't. Och att skriva kan vaa ännu vä'rre eftersom man inte omedelbart kan förklara sig för känsliga individer - så jag måste tänka på saken.

    Vi har både vilda och tama, och något däremellan, hallon - de vilda är oftast godare, om än inte lika vegetariska!
    Kan jag bara övervinna min lättja så ska jag plocka bär av alla de sorter i dag. Se'n ska man ju ta' hand om dem...
    Margaretha

    SvaraRadera
  8. Säger inte ett ord om morgondagen, inte förrän i morgon.
    Det finns alltid känsliga individer som blir förolämpade om man inte tycker som de. Dessutom är du så jädrans snabb i repliken att de som inte är lika skärpta blir förolämpade när de inte kan hänga med. Sånt är livet när man är så debattglada som du och jag, vi får finna oss i en del smällar.
    love,
    Q
    Pass the raspberries, please!

    SvaraRadera
  9. Q,
    Men jag vill ju inte såra någon - så frågan är om man ska avstå från debatter därför att känsliga individer ta'r allt personligt! Att diskutera med vänner vid köksbordet är en sak, men hur väsentligt är det egentligen att diskutera på bloggen (eller i andra offentliga sammanhang)när det ändå inte leder till något. När det bara är personligt tyckande.
    Your befuddled
    margaretha

    SvaraRadera
  10. Jag alskar ocksa hallon.
    Just heard from Sue - you're in my prayers!
    take care!
    kram,
    debbie

    SvaraRadera
  11. Tack Debbie!
    kram,
    Margaretha

    SvaraRadera