torsdag 6 augusti 2009

Amaryllisrapport och lite till

Titta, den har redan rest sig och börjat grönska!

Sa' jag vid något tillfälle att bärbuskarna bär bär, trots min försumlighet? Det gäller inte krusbären – de visar tydligt sitt missnöje genom att hålla igen. Det räcker som planerat till en "goosberry fool", men jag kommer nog att få servera den i fingerborgar.
0
Inte bara vi människor krackelerar och blir skrynkliga med stigande ålder. Det här är samma svamp som jag visade som tonåring den fjärde augusti.
0
Är jag frånvarande framöver så beror det på att jag har tagit itu med livets förtretligheter.

8 kommentarer:

  1. Bara ni inte förskjuter varandra!
    Margaretha

    SvaraRadera
  2. Även livets förtretligheter måste tas itu med. Lycka till med itutagandet så ses vi snart!

    SvaraRadera
  3. Tack Mira,
    Även om den största förtretligheten, tack och lov, löste upp sig av sig själv, så behövs lyckönskningarna.
    Margaretha

    SvaraRadera
  4. Nä, det beslutet har vi skjutit upp!
    mvh R

    SvaraRadera
  5. Gläder mig at ni är skötsamma!
    Margaretha

    SvaraRadera
  6. Mormor lagade världens godaste goosberry fool, men jag har inte ätit det sen hon dog. Tror att grannen har krusbär, ska fråga om jag får byta till mig en liter.
    Skönt att höra att en del förtretligheter gick upp i rök! Var rädd om dig.
    love,
    Q

    SvaraRadera
  7. Q,
    Den blev jättegod!
    Hoppas du får tag på lite(r) bär.
    Jag ska tackla gräs och vinbär nu.
    love,
    Margaretha

    SvaraRadera