torsdag 11 juni 2009

Herman(n), en populär gubbe

Oj, så gott om hermän det finns! I går stötte jag ihop med Hermann hos Anne-Mette. Hon har ett recept på hur man startar en surgubbe på egen hand. Hennes recept är på tyska men hon hon har lovat att skicka receptet på danska för den som föredra'r det.
Men så kom jag på att så spridd som Herman – både med ett och två n – tycks vara, så måste det finnas mer om honom på nätet. Jo visst, 237,000 träffar fick jag på gubben! Här följer några länkar till de som kom upp först.

Upptäckte just att Herman har namnsdag den 12 juli – kanske ska vi ha ett namnsdagskalas i bloggosfären. Jag kommer att ha det i levande livet efter som mina vänner Renate och Hermann kommer på besök då.


Herman – vänskapskaka
Kardemumma Gumman
koka ihop
Allt för föräldrar
Kreationer och tankar
Vänskapskakan Herman?
Fia funderar & filurar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar