tisdag 6 januari 2009

Så behandlar Amazon sina anställda

THE BOOKSELLER.
The boys like to call on Mr. Leaf,
because he has such nice books.
But sometimes they merely
sit down and read them.
0
Evis hade en länk till den här artikeln häromdagen — eftersom jag hört och läst liknande, men vagare rykten om Amazon tidigare vill jag gärna medverka att fler får reda på hur deras anställda har det. Dessutom har jag hört att de stöder "pro-life rörelsen" i U.S.A. — men vet inte om det är sant.
Själv köper jag de flesta böckerna från adlibris som jag tycker är jättebra.

2 kommentarer:

  1. Huvva - jag handlar också mest på Adlibris, men utländska böcker handlar jag ibland på amazon.
    Det här kommer jag att tänka på nästa gång.

    SvaraRadera
  2. Visst är det hemskt. Jag har faktiskt aldrig handlat av dem eftersom jag hör lösa rykten under många år. Har varit med i några engelska bokklubbar men det blir dyrt med portot - och adlibris har rätt mycket engelsk språkig litteratur. Folio Society i England har sååååå vackra inbundna böcker, men man måste köpa minst fyra om året, och de är dyra. Är det något udda ber jag vänner i olika länder - men då kommer frakten till och ibland tull.
    Margaretha

    SvaraRadera