Vårt apotek tycks ha fått permanent personal, efter en lång tid av tillfälligt folk. Två gossar som komplettera varandra. Pedanten, ser ut som jag tänker mig den numera utdöde pillertrillaren, förbindlig, lågmäld och extremt långsam. Slavern (som tack och lov nu har slutat tugga tuggummi) hälsar på dig som du var en sedan många år försvunnen barndomsvän, suckar och stönar, rycker på axlarna viftar med armarna och blir under stundom rätt högljudd.
Pedanten viker etiketterna och passar in dem, på förpackningen, med millimeterprecision, innan han efter noggrant övervägande har bestämt sig för var de ska sitta. Även om ett papper ska slängas, viker han prydligt ihop det. ih Slarvern pratar glatt medan han klistrar på etiketterna, på den sidan som råkar vara upp — en gång lyckades han få sitt finger under etiketten. Sådant som ska slängas knölas ihop till en skrynklig boll, som kanske hamnar i papperskorgen.
I går hade pedanten problem med att finna mina mediciner, datorn påstod att det skulle finnas tre förpackningar, men det var tomt i lådan. Efter att metodiskt ha gått igenom ett antal lådor i jakten på pillren, så kommer slarvern på att han lagt dem i fel låda.
Man bör avsätta en timme för varje apoteksbesök.


















































