torsdag 16 september 2021

Läsglädje & bloggstrul

 Reading-Table, Catherine Imhof-Cardinal


Häromdagen blev jag påmind om Olle Hedberg — en författare som jag inte läst på mången år.

Nu plockar jag fram ”Dan före dan” första delen av fyra, i serien om Blenda.



Vilket språk — en ren njutning att läsa, jag anar en subtil satir, och dessutom är den rolig på ett lågmält vis. Träffande meningar, som gjorda att citera, trängs på sidorna:


”Något skall väl en döende in spe ha rätt att fordra av livet?!”


Boken kom ut 1948, och trots att det var före min tid, är det mycket i tidsandan jag känner igen.


Blogger har återgått till att avkräva mig adress och lösenord, vareviga gång jag rör mig på blogger — på samma vis som fejsbok misstror mig.

Det må väl vara hänt, men det retar mig att många av mina gamla läsare inte längre kan kommentera här, och att jag inte längre får meddelanden om när någon lämnat en kommentar. Jag ska försöka hålla reda på inkommande kommentarer, men det är inte ovilja från min sida om jag inte besvarar era kommentarer.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar