lördag 12 mars 2016

Mormors nothylla

Notsorteringen fortsätter, liksom mapptillverkning, så att jag ska ha någon stans att göra av noterna. Somliga melodier känner jag till, en del finns att lyssna till, på nätet — andra känner jag inte till, och hittar ingen information om dem.
The Times and The New York Times both express the opinion that the film, and the singing voices of Gaynor and Farrell, are all tolerable if not exactly worthy of praise. Despite the sugary sentimentality, the film is engaging, while the cinematography and special effects are impressive.  
Dagens sång "(I'm a Dreamer) Aren't We All" ur filmen "Sunny Side Up" från 1929, kände jag inte till, även om många av filmens andra melodier hörde till mors standardrepertoar.
Hittar några filmklipp, och förstår den något ljumma recensionen filmen fick  i dag är det väl mest lustigt att titta på den, och förundras över vad man förväntades skratta och gråta åt, på den tiden.
Slutar med ett supersmörigt klipp av en sång som mor och jag ofta sjöng.

2 kommentarer:

  1. Så publikfriande med den lilla killen som sjunger den sista biten!
    Kände inte igen någon av melodierna, min mamma sjöng mycket men inte på engelska, det var mest folkvisor.
    Kram från Mette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mette,
      Lite FÖR gulligt för min smak, men jag fnittrade åt hans "joddling" på yououou.
      Margaretha

      Radera