måndag 13 oktober 2014

På tal om dagens pris

Ett pris som man får, och inte kan vinna.

För att tro på en obegränsad tillväxt på en begränsad planet måste man vara idiot eller ekonom.
                                                         Thomas Bolding
 
Ett citat som jag krafsat ned på baksidan av ett vernissagekort. Hittar det nu när jag röjer och slänger. Var jag ursprungligen fann det, minns jag inte längre — och vem Thomas Bolding är, vet jag inte heller (googlar man kommer ett antal upp). 

4 kommentarer:

  1. Är rädd att jag är lite dragen åt idiothållet. Är också helvetes rädd för stagnation i ekonomin. Hur mycket elände för inte det med sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjo,
      kan bara konstatera att jag inte gör det minsta för att "hålla hjulen igång".
      M

      Radera