onsdag 2 januari 2013

Kundvård?




Jag orkar inte hetsa upp mig, men jag måste tillstå att jag blir irriterad på somliga företag. På sistone har jag avslutat en del prenumerationer och abonnemang. En firma mejlade jag, och efter ett par dar ringer de upp och talar om att jag kan få ett bättre pris om jag fortsätter att vara kund.
En annan gick inte att mejla, så jag ringde — genast talar killen om att eftersom jag har varit kund så länge, så kan jag få ett mycket bättre pris om jag fortsätter prenumerationen.
Nej, jag gick inte på deras erbjudanden — men varför i all världen kan de inte kontakta mig medan jag är kund, och berätta att jag kvalificerat mig för ett lägre pris.

DN ska jag tackla en dag när solen skiner och överflödsenergin sprutar ur öronen på mig.

4 kommentarer:

  1. Amen, orka... Som ungdomarna säger och de är ändå ungdomar. Det finns inga gränser för vad vi som konsumenter förväntas ta itu med om omförhandla varje år. Att vara en medveten konsument är numera ett heltidsjobb. Kan man få Rut-avdrag, månne? Väldigt hushållsnära är det ju.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin,
      Ja, snart finns det väl ingenting som inte ska förhandlas - jobbigt som tusan. Förmodligen har jag missat det mesta, men det finns gränser för vad man orkar sätta sig in i.
      Ja tack, ge mig hela Rut - utan avdrag!
      Margaretha

      Radera
  2. För att inte tala om alla, främst elbolag, som ringer och "erbjuder". Nej tack, säger jag. Men det hjälper ju inte. Sist fick jag - till slut - kommentaren: Men vad otrevlig du är.
    Det bjuder jag på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ninna,
      Elbolag har jag inte haft så mycket ont av men telefonbolagen försöker värva mig stup i kvarten. Men det var ju ännu värre innan jag "nixade" mina nummer.
      Jag försöker vara hövlig, men förstår personen inte att ett nej är ett nej, då blir jag mer än otrevlig.
      Margaretha

      Radera