torsdag 20 januari 2011

Den som söker...


Min spis är inte fullt så piffig som den på bilden (men jag är mig lik), men i gengäld har jag belysning över den. Ett lysrör, som varit med så länge att det bara viskar nu. För att komma åt sagda belysning måste man skruva bort en kåpa, vilket kräver en stjärn-mejsel. Inga problem, eftersom jag har en permanent lös skruv — i glasögonbågen, vad trodde du — så har jag en liten ask med skruvmejslar liggande bredvid datorn. I går var den putz weg. Jag letade, och letade.......

Till slut gav jag upp och lagade mat — då fann jag asken.

I kylskåpet!
.
Hoppas att ni lägger märke till att jag byter kläder flera gånger om da'n.

4 kommentarer:

  1. Så elegant du är vid spisen! Tjusig rent av. Jag minns så väl när min mor sökte ficklampan en gång; hela familjen var involverad i letandet utan större framgångar, ända tills min far sade åt min mor att hon säkert hade lagt den i frysen. Hon skrattade till och sade att nå nejdå, varför skulle jag lägga lampan i frysen? Dit lägger du allting blev min fars svar och mycket riktigt, där låg ficklampan med alla frysvaror.
    Karin
    som just sökte plånboken och fann den i bilens handskfack där den har varit minst två veckor...

    SvaraRadera
  2. Karin,
    Jag är så mån om mitt yttre jag!
    Frysen var onekligen ett originellt ställe att förvara ficklampan.
    Jag har en kompis som ställde in sina röda högklackade skor i kylen - men så illa är det inte - inte än...
    Margartha
    som inte har några
    röda högklackade

    SvaraRadera
  3. Vad du är piffig Margaretha! :) Och varför hamnar skruvmejslar i kylskåpet? Hmmmm. Vad bra att du hittade dem i alla fall.

    SvaraRadera
  4. Anne-Marie,
    Ja, visst är jag - jag försöker att alltid klä mig så att jag matchar middagsmaten.
    Margaretha
    den modemedvetna

    SvaraRadera