måndag 12 oktober 2009

Om vår önskelista


Josef Čapek

Anne har just skickat över svaret hon nyss fick från Önska i P2.

Så otroligt kul att få den här listan och vilken otroligt kul idé!

Det finns möjligen inte efternamn och bostadsort på önskarna? Och finns det en eller två personer som skulle kunna tänka sig att bli uppringda för en kort telefonintervju?

På onsdag nästa vecka den 21/10 ska redaktionen har ett planeringsmöte och då bestämmer vi vilken dag er lista ska sändas. Jag ber att få återkomma till dig med besked om sändningsdag efter det.

Med vänlig hälsning
Marianne Greip, producent

Vi är nog många bloggare som inte vill skylta med hela vårt namn och bostadsort – men om någon av er vill avslöja er identitet så kan ni ju mejla mig.
Likaså behövs tydligen någon, eller några, frivillig(a) som kan tänka sig att bli intervjuad(e). Jag som tycker att det pratas för mycket i musikprogram är ingen lämplig kandidat. Eller är det, det jag är? Men min bibliska fåordighet brukar inte uppskattas av dem som försöker krama upplysningar ur mig. Alltså, de som vill bli intervjuade, hör av er!

5 kommentarer:

  1. Oj oj, så jobbigt det här blev!
    Men du som satte igång det här borde väl kunna säga några ord i etern, eller..?
    Det verkar ju som om radion är väldigt positivt inställda! Roligt, tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Ja, så det kan bli. Hade räknat med Anne, det var ju hon som kom initierade det, men hon reser till sin syster i England i kväll.
    Vi får väl se hur det går om ingen anmäler sig. Personligen är jag så irriterad på tramsigt prat i musikprogram - jag förstår inte varför man ta'r tid från musiken med att intervjuva folk.
    Kan du tänka dig att ha med efternamn och bostadsort? Jag försöker göra en lista på önskarna. De flesta känner jag ju inte, och kan inte få tag på. Eller kan du rent av tänka dig att prata i radio? Om jag ber på mina bara knän....
    Margaretha

    SvaraRadera
  3. Javisst kan jag släppa till med efternamnet och bostadsort, men prata i radion vill jag helst inte. Jag blir så nervös av sånt.

    SvaraRadera
  4. Ok... Jag kan tänka mig. Jag har pratat i radio förr och önskat förr. Men då måste jag få lite mer kött på benen om hela bakgrunden och hur många vi är och allt det där... Och kanske kallar jag mig Mira i alla fall, eftersom jag är en lite halvofficiell person i verkliga livet...

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera