tisdag 2 januari 2024

Självporträtt

 finns det gott om

Selbstbildnis, 1916 

 Jeanne Hebuterne


 för konstnärer har det varit enklast och billigast att sitta modell för sig själv, och har inte alltid varit ett utslag av självbespegling.


Nu uppmanar Klimakteriehäxan oss att dela med oss av oss själva, i hennes återuppväckta ”selfie”.

Kila över till hennes blogg om du vill vara med i leken.


Så här ser mina svar ut:


1. Plagget som klär mig bäst? 

Ja, säg det — 


2. Plagget som jag tar på mig oftast? 

Bekväma byxor, storskjortor & varma tröjor.


3. Kravet jag ställer på mina skor? 

Bekväma — fast egentligen är jag en barfotalasse, som sparkar av mig skorna så ofta jag kan.


4. Vem behöver en regnjacka? 

Alla som inte vill sitta inne när det regnar. Mitt snyggaste regnplagg är tyvärr inte helt regntätt.


5. Färgen som jag har på flest plagg? 

Alla färger utom gredelint och skärt.


6. Plagg jag kan lova att ni aldrig får se mig i? 

Modeplagg

2 kommentarer:

  1. Välkommen i selfie-skaran! Kul att läsa dina svar! Fast jag undrar lite vad du menar med "modeplagg"?

    SvaraRadera
  2. Klimakteriehäxan,
    Jag menar det som ordböcker menar: ”företeelse som (i ngt avseende) är karakteristisk för rådande mod”., och som kan vara svårt att undvika om man är hänvisad till konfektionsplagg.
    Margaretha

    SvaraRadera