måndag 22 januari 2024

matnyttig selfie?


Of course you're not egotistical.

I checked, and you look very humble in all 900 of the selfies you posted on facebook.” 

 Sienna McQuillen


Självporträtt

Olga Rozanova



Mina svar på dagens frågor kommer att stadfästa hur tråkig och ointressant jag är


1. Det äter jag för lite av.

2. Det äter jag för mycket 

Lagom av allt


3. Det bjuder jag på ofta 

Nu för tiden bjuder jag sällan på mat, men gör jag det så är det enbart enkel och lättlagad mat — gärna soppa och nybakat bröd.


4. Det är bra fredagsmys 

Ingen aning


5. Det är gott när man är lite sjuk  

Ingen aning här heller — kanske glass?


6. Det fick mig att bli eller inte bli vegetarian/vegan:

Uppvuxen som vegetarian

12 kommentarer:

  1. soppa och hembakat bjöd bjöd jag ofta på 1970-talet. Numera bjuder jag sällan på mat, så olika smaker och önskemål, vegetariskt kan jag ju, men osäker med barnbarnen... ost & frukt funkar i vuxet sällskap

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hannele,
      Nej, det är inte ofta jag bjuder på mat nu för tiden — men bjuder någon in sig, så vet de ju vad de kan vänta sig för mat.
      Margaretha

      Radera
  2. Enkel och lättlagad mat kan vara nog så god! Jag försöker att inte krångliga till det så mycket. Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kina,
      Nej, det krångliga överlåter jag åt andra att ägna sig åt. Det finns ju det som är roliga än att stå i köket.
      Margaretha

      Radera
  3. Jag använder ofta din kokbok! och bjuder din paj!
    kram Ellen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ellen,
      Ja den quichen är ju både enkel och god.
      Margaretha

      Radera

  4. Hm, en sanning med modifikation! Jag har så många goda, i alla betydelser, minnen av glada måltider kring ert köksbord. Tänker på dig varje gång vi äter raclette.
    Vet också att mycket händer i varje människas liv!
    Stor kram från Mette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mette,
      Du vet ju bara alltför väl vad det vill säga att bli tvungen att tänka om.
      Även jag tänker med glädje tillbaka på samvaron kring vårt köksbord och skulle önska att vi kunde ses vid en raclettemåltid.
      Margaretha

      Radera
  5. Om Ellen menar din chokladpaj kan jag bara hålla med.
    Vi träffas ju nästan aldrig men jag vet bara att du hjälpt mig flera gånger när jag väntar främmande. Men som Mette säger så händer det ju rätt mycket i våra liv som vi inte räknat med. Som att jag gjorde illa ett knä idag när jag halkade omkull, och tröstar mig med glass just nu.
    love and hugs,
    Debbie

    SvaraRadera
  6. Debbie,
    Nej, Ellen talar nog om spenatquichen.
    Hoppas verkligen att ditt knä läker snart!
    Här har jag rena rodelbanan ned till vägen, som även den är livsfarlig.
    allt gott!
    Margaretha

    SvaraRadera
  7. Hej! tror du kan få många tips om bra "fredagsmys" om du är sugen - bara att klicka runt hos olika SELFIE-bloggare! Kul att du är med!

    SvaraRadera
  8. Klimakteriehäxan,
    Det är väl snarare så att jag inte har något behov av fredagsmys — jag myser närhelst jag har mysbehov, med vad jag råkar ha till hands.
    Margaretha


    SvaraRadera