måndag 13 november 2023

Samtal med datorer

 

Björn Berg har fångat Alf Henrikson vid ordbehandlaren.  Alf var en både tidig och flitig datoranvändare.



Samtal med datorer


Medan datorn och människan talas vid

flyger timmarna spårlöst bort.

Att sitta och prata med datorn tar tid.

Livet är kort.


Elektronerna dunstar sin kos utan spår 

och livet går verkligen fort.

Datorn pratar och timmarna går

och inget blir gjort.

                          Tittut 1992



Från medlemsbladet för Alf Henrikson-sällskapet maj 2013

4 kommentarer:

  1. Å, så bra han var!
    Jag brukar ta med mig någon av hans böcker när jag måste ligga stilla några timmar.
    Kramar från Mette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mette,
      Han var suverän!
      Passar utmärkt som avledning!
      Margaretha

      Radera
  2. Jag visste inte ens att det fanns ett Henrikson-sällskap, fast Fred hade många av hans böcker. Tror jag ska ta fram dem nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eva,
      Inte lätt att hålla reda på alla litterära sällskap — finns hur många som helst.
      Barbro var med i flera.
      Margaretha

      Radera