torsdag 17 maj 2018

Ge mig en vers om dagen

What is meant by our neighbor we cannot doubt; it is every one with whom we are brought into contact. First of all, he is literally our neighbor who is next to us in our own family and household; husband to wife, wife to husband, parent to child, brother to sister, master to servant, servant to master. Then it is he who is close to us in our own neighborhood, in our own town, in our own parish, in our own street. With these all true charity begins. To love and be kind to these is the very beginning of all true religion. But, besides these, as our Lord teaches, it is every one who is thrown across our path by the changes and chances of life; he or she, whosoever it be, whom we have any means of helping,—the unfortunate stranger whom we may meet in travelling, the deserted friend whom no one else cares to look after.
​                                                                                                     A. P. Stanley​

Light on the Word
 Henry John Dobson

Undrar hur många böcker det finns som ger oss ett ord på vägen varje dag. Förmodligen är de inte lika vanliga som de var, en gång i tiden. Kommer en sådan bok i min väg, kan jag inte låta bli att slå upp dagens datum  är det ett citat, en dikt eller ett bibelspråk? Ibland får jag något att bita i, jag kanske inte ens förstår vad jag läser  andra gånger är det dumt eller självklart, och några enstaka gånger är det så bra att jag skriver av det. 
Det är imponerande att tänka sig att en person gjort sig besvär att välja ut 365 texter, ofta anpassade efter årstiden, och sedan sammanställa det hela  särskilt när man inte hade datorer, kanske inte ens skrivmaskiner. Hur gjorde man? Indexkort? Anteckningsböcker? 
Nu har jag roat mig med att se vad jag får med mig på vägen just i dag. Ovanstående citat, kommer från "Daily Strength for Daily Needs", av Mary W. Tileston

I en annan bok "Leaves of Life", av Margaret Bird Steinmetz läser jag:
A weak mind sinks under prosperity as well as under adversity. A strong and deep mind has two highest tides—when the moon is at full, and when there is no moon.  —Julius Hare.
Det tål att tänka på, är rädd för att mitt förstånd hör till de grunda och vimsiga.
Men det finns tack och lov böcker som kräver ett mer jordnära och praktiskt handlag. Som "365 Foreign DishesA Foreign Dish for every day in the year 1908" by Unknown. 
Baking Advertisement, ca. 1930
Lawrence L. Wilbur 

Fru, eller herr Okänd tycker att jag ska baka  enkelt och rakt på sak:
May 17  French Rolls.
Prepare the dough as for bread. Work in 1/4 pound of butter and 1/4 pound of sugar. Add 4 beaten eggs; form into rolls; put in a well-buttered baking-pan; let them raise half an hour. Brush the tops with beaten egg and let bake until done.
Som god och erfaren husmor förutsätts man förstå hur stor deg man ska sätta.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar